Напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства шляхом формування його інноваційного потенціалу.
Ключові слова:
конкуренція, конкурентоспроможність, інновації, інноваційний потенціалАнотація
Стратегічним орієнтиром структурної перебудови економіки країни є становлення конкурентоспроможних промислових підприємств, здатних забезпечити рівноправне партнерство у світовому економічному співтоваристві. В статті визначено поняття «конкурентоспроможність підприємства», «інноваційний потенціал підприємства». Досліджено систему факторів, що впливають на конкурентоспроможність підприємства. Проаналізовано фінансово-господарську діяльність підприємства. Здійснено оцінку маркетингового середовища підприємства. Запропоновано економіко-математична модель оцінки конкурентоспроможності підприємства. Визначено напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства.Посилання
Воронкова А.Е. Конкурентоспроможність підприємства: механізм управління та діагностика // Економіка промисловості. – 2009. - №3. – С. 133-137.
Воронкова А.Е. Оцінювання конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку із використанням економіко-математичної моделі // Донецький нац. тех. ун-т. Наукові праці. Вип. 39-1. – 2011. – С. 251-257.
Гарачук Ю.О. Підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок управління конкурентоспроможністю // Актуальні проблеми економіки. – 2008. – №2.
Економічна енциклопедія: у 3т. – Т.2 / Редкол. С.В. Мочерний (відп. ред.) та ін.. – К.: Видавничий центр «Академія», 2000. – 848с.
Кухарук А.Д. Класифікація та аналіз методів оцінки конкурентоспроможності промислових підприємств // Формування ринкових відносин в Україні. – 2011. - №7-8 (122-123). – С. 136-140.
Семенова Т.В. Напрями підвищення міжнародної конкурентоспроможності підприємства // Актуальні проблеми управління зовнішньоекономічною діяльністю. – 2011. – С. 82-90.
Соколова Л.В., Верясова Г.М., Соколов О.Є. Досвід оцінювання конкурентоспроможності підприємства: теорія і графічна підтримка // Актуальні проблеми економіки. – 2011. – №12. – С. 289-302.
Татар М.С. Особливості концептуального визначення категорії конкуренції та конкурентоспроможності // Економіка та держава. – 2012. - №1. – С. 61-64.
Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление / Р.А. Фатхутдинов. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 312с.
Шумпетер Й. Теория экономического развития (Исследование предпринимательской прибыли, капитала, кредита, процента и цикла конъюнктуры). / Й. Шумпетер. – М.: Прогресс, 1982. – 455с.