Шляхи підвищення мотивації персоналу як чинник зміцнення конкурентоспроможності українських підприємств.

Автор(и)

  • A. Kalinin Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»

Ключові слова:

підприємства, мотивація, конкурентоспроможність, управління трудовими ресурсами

Анотація

Розглянуто деякі аспекти мотивації персоналу. Проведено теоретичний аналіз актуальності основних теорій мотивації в сучасних умовах невизначеності світової і української економіки. Приведені дані, що характеризують особливості мотивації персоналу в різних сферах виробництва. Розглянуто шляхи ефективного управління персоналом в організації, активізації його діяльності і підвищення ефективності через розуміння мотивації. Ця стаття присвячена системному підходу до мотивації персоналу, що є обов'язковою умовою професіоналізації управління і раціонального використання організаційних можливостей стимулювання працівників до трудової активності. Мотивація праці належить до проблем, рішенню яких у світовій практиці завжди приділялася велика увага. Вітчизняна теорія і практика мотивації праці, як правило, зводяться до оплати праці, заснованої на фіксованих тарифних ставках і посадових окладах, і малоефективні. Тому при формуванні систем мотивації праці потрібне використання вже накопиченого світовою практикою досвіду.

Біографія автора

A. Kalinin, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»

к.е.н., старший викладач

Посилання

Управління персоналом: Конспект лекцій: навч. посіб. / В.М. Гончаров, О.В. Додонов, І.А. Кириченко [та ін.]. – Донецьк: СПД Купріянов В.С., 2008. –Ч. 1. – 148 с.206. Управління персоналом: навч. посіб. / Виноградський М.Д., Бєляєва С.В., Виноградська А.М., Шканова О.М. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 504 с.

Слейтор Р. Принципы управления от легенды Generl Electric Джека Уэлча / Р. Слейтор ; Пер. с англ. – Мн.: ООО „Попурри”, 2009. – 288 с.

Середня заробітна плата за видами економічної діяльності по місяцях [Електронний ресурс] // Статистична інформація. – 29.03.2011. – Режим доступу: сайт http://www.ukrstat.gov.ua.

Сардак О.В. Застосування прайсу компетенцій у системі персонал-маркетингу підприємств / О.В. Сардак // Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. – 2010. – №4. – С. 123-128.

Ткаченко Н.Э. Мотивация социальной ответственности бизнеса // Економіка менеджмент підприємництво / Н.Э. Ткаченко. – 2008. – Вип. 19(1). – С. 102-109.

Ребров А.В. Влияние мотивационной структуры работника на эффективность труда: постановка проблемы // Современный менеджмент: вопросы теории и практики / А.В. Ребров . – М.: Лика, 2007. – С. 124-129.

Пиж Н.С. Витрати мотивації як необхідна умова підвищення ефективності функціонування персоналу підприємства // Комунальне господарство міст: зб. наук. пр. / Н.С. Пиж. – Харків, 2009. – Вип. 89. – С. 356-364. – (Серія Економічні науки).

Мостенська Т.Л. Ризик-менеджмент як інструмент управління господарським ризиком підприємства / Мостенська Т.Л., Скопенко Н.С. // Вісник Запорізького національного університету. – 2010. – №3. – С. 72-78.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті