Передумови формування нового типу соціально-трудових відносин в умовах інформаційної революції.

Автор(и)

  • O. Laushkin Донецький національний університет

Ключові слова:

знання, нова економіка, соціально-трудові відносини, мережа, спільнота

Анотація

У статті вивчаються особливості інформаційна революція 50-70-х років 20 ст., що змістила акцент з нарощування обсягів випуску масової стандартизованої продукції на організацію виробництва благ з високою інноваційною цінністю. Використання потенціалу знання в якості драйвера зростання нової економіки дозволяє досягти безпрецедентних результатів продуктивності в суспільному виробництві та сприяє формуванню нового типу соціально-трудових відносин, в рамках якого функція працівника не обмежується набором екстернально заданих команд і інструкцій, а розширюється, створюючи необхідні умови для ефективного пізнання і виробництва нової цінності в глобальному суспільстві знання. Досліджуються базові координаційні моделі, потенційно здатні створювати специфічне інституційне поле взаємодії суб’єктів пізнання та забезпечувати високу ефективність здійснення трансакцій, предметом яких є знання. В якості найоптимальнішої моделі визнано мережу, на базі якої формується новий тип соціально-економічної організації – епістемологічні спільноти.

Біографія автора

O. Laushkin, Донецький національний університет

аспірант кафедри управління персоналом та економіки праці

Посилання

Bell D. The cultural contradictions of capitalism: 20th anniversary edition / D. Bell. – Basic Books, 1996. – 400 p.

Castells M. The Rise of the Network Society: The Information Age: Economy, Society, and Culture Volume I / M. Castells. – Oxford: WileyBlackwell, 2010 (Second edition, originally 1996). – 656 p.

Nonaka I. The knowledge creating company: how Japanese companies create the dynamics of innovation / I. Nonaka T. Hirotaka. – New York: Oxford University Press, 1995. – 298 p.

Williamson O. Transaction-cost economics: the governance of contractual relations // Journal of Law and Economics. – 1979. – Vol. 22. – No. 2. – pp. 233-261.

Winter S. Knowledge and competence as strategic assets / S. Winter // The Competitive challenge: Strategies for industrial innovation and renewal. – Cambridge: Ballinger Pub. Co., 1987. – 256 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті