Вдосконалення механізму управління конкурентним потенціалом промислового підприємства

Автор(и)

  • R. Tolpezhnikov Державний навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»

Ключові слова:

промисловість, конкурентоспроможність, потенціал, управління

Анотація

У статті проведено аналіз умов підвищення конкурентного потенціалу. Системний підхід до виявлення, систематизації та аналізу всіх складових елементів, які складають можливості конкурентного потенціалу дозволяє сформулювати науково-методичний підхід до управління конкурентоздатністю. Розглянуто управлінський аспект визначення рівня конкурентної здатності потенціалу підприємства з позицій реалізації можливостей основних функцій управління. Основними напрямками при цьому виступають: планування, організація, реалізація, контроль, координація. Визначено необхідність проведення систематичної діагностики і моніторингу конкурентного потенціалу, який забезпечує отримання інформації про стан та можливі шляхи найбільш ефективного використання потенціалу в часі, а також визначає не тільки напрямки, але й можливості реалізації конкурентної стратегії. Визначено місце системи моніторингу показників, що відображають рівень конкурентної здатності потенціалу підприємства та оцінює отриману інформацію на актуальність, достовірність та цінність такого ресурсу як можливість реалізації конкурентних переваг. Виявлення можливостей за системою слабких сигналів є підґрунтям проактивного управління конкурентним потенціалом підприємства.

Біографія автора

R. Tolpezhnikov, Державний навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»

д.е.н., доцент, декан економічного факультету

Посилання

Ансофф И. Стратегическое управление. – М.: 1989. – 519 с.

Бачевский Б.Е., Витюк Е.В. Оценка производственного потенциала предприятия. Економіка: проблеми теорії та практики. 36. наук, праць Дніпропетровського національного університету. Вип. 196. Т. IV. — Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. — С. 926-932.

Білопольський М.Г. Управління маркетинговим потенціалом металургійних підприємств: Монографія / М.Г. Білопольський, Н.М. Маркова, О.В. Кленін, Р.О. Толпежніков. – Донецьк: НАН України. Ін-т економіки пром-сті, 2010. – 228 с.

Гончаров В.М. Організація управління економічним потенціалом промислових підприємств: Монографія / В.М. Гончаров, М.В. Савченко, Д.В. Солоха та ін. – Донецьк: СПД Купріянов В.С.,2008. – 202 с.

МакДональд М. Стратегическое планирование маркетинга. – СПб: Питер, 2000. – 320 с.

Толпежников Р.А. Проактивный механизм управления потенциалом промышленного предприятия / Р.О. Толпежников Р.А. // Збірник наукових праць ЧДТУ. Серія: Економічні науки. У двох частинах. – Черкаси: ЧДТУ, 2012. – Вип. 31. – Ч. ІІ. – Т. 2. – С. 54-59.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті