Освітня складова «трикутника знань» з погляду гідної праці
Ключові слова:
знання, гідна праця, інноваційна економіка, цінності, освіта, працевлаштування, освітня міграціяАнотація
Стаття присвячена проблемам оцінки змін у рівні задоволеності системою цінностей представників освітніх та академічних установ областей Західного регіону України з позицій гідної праці; визначенню стану здатності до працевлаштування та реального працевлаштування випускників українських вишів в контексті гідної праці; окресленню ролі освітньої міграції та академічної мобільності студентів щодо перспективного гідного працевлаштування. За результатами проведеного дослідження, обґрунтовано важливість удосконалення системи освіти в Україні, підвищення рівня якості освітніх послуг з метою створення передумов щодо подальшого гідного працевлаштування випускників вишів. Визначено необхідність координованості дій суб’єктів ринків праці та освітніх послуг, подальшого розвитку інфраструктура інноваційної економіки через поглиблення взаємодії в тріаді «університет – наука - бізнес», створення на регіональному рівні спеціалізованих організацій підтримки інновацій - технопарків, бізнес-інкубаторів, технологічних фірм тощо.Посилання
Стратегія модернізації України. Бачення незалежних експертів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dt.ua/.
Левковець О. М. Модернізація економіки України: зміст, умови, ризики / О.М.Левковець // Бізнесінформ. – 2011. - №10. – с.4-9.
Европейский Союз: факты и комментарии. Выпуск 47. Декабрь 2006 – март 2007. – М.: Ассоциация европейских исследований, 2003. - http://www.aes.org.ru/rus/fact7.htm.
Профіль гідної праці в Україні /Під ред. Іванкевича В.В. ‒ Міжнародна організація праці, 2011. – 98 с.
Експертне опитування у 2007 р. проведене науковцями Інституту регіональних досліджень НАН України серед представників інтелектуальної еліти та студентської молоді (138 експертів) Львівської, Івано-Франківської, Закарпатської областей. Експертне опитування у 2011 р. – серед представників інтелектуальної еліти та студентської молоді (240 експертів) Львівської, Івано-Франківської, Закарпатської, Чернівецької областей.
Сухарніков Ю. В. Реформа вищої освіти України: європейські пріоритети / Ю.В. Сухарніков [Електронний ресурс]. – Режим доступу: old.niss.gov.ua/book/Osvita/5.pdf.
Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2008/2009 навчального року. Статистичний бюлетень. Державний комітет статистики України. Київ, 2009. – 213 с.
Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2013/2014 навчального року. Статистичний бюлетень. Державний комітет статистики України. Київ, 2014. – 165 с.
Прядко І. Межа можливостей. В Україні наростає нова потужна міграційна хвиля / І.Прядко // Кореспондент. – 2013. ‒ №1. - с.16 - 19.
Семів Л. Регіональні особливості освітньої міграції в Україні / Л.Семів // Регіональна економіка. – 2010. - №1. - с. 131-140.
Making learning mobility anopportunity forall. Reportof High Level Expert Forumon Mobility. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/education/doc/2008/mobilityreport_en.pdf.