The educational component of the "knowledge triangle" in decent work
Keywords:
knowledge, decent work, innovative economy, values, education, employment, educational migrationAbstract
The article investigates the assessment of changes in the level of satisfaction with the of representatives values system of educational institutions and academic areas of the Western region of Ukraine with the positions of decent work state definition of employability and real employment of graduates of Ukrainian universities in the context of decent work as justification educational migration and academic mobility of students with respect to prospective decent employment. According to the results of the study the importance of improving the education system in Ukraine, improving the quality of educational services in order to create conditions for further decent employment of college graduates are proved. The necessity of actions coordination of the subjects of labor and educational markets the further development of infrastructure, innovation economy through deepening cooperation in the triad " University - Science - Business", the creation of regional specialized organizations support innovation - technology parks, business incubators, technology firms etc. are proved.References
Стратегія модернізації України. Бачення незалежних експертів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dt.ua/.
Левковець О. М. Модернізація економіки України: зміст, умови, ризики / О.М.Левковець // Бізнесінформ. – 2011. - №10. – с.4-9.
Европейский Союз: факты и комментарии. Выпуск 47. Декабрь 2006 – март 2007. – М.: Ассоциация европейских исследований, 2003. - http://www.aes.org.ru/rus/fact7.htm.
Профіль гідної праці в Україні /Під ред. Іванкевича В.В. ‒ Міжнародна організація праці, 2011. – 98 с.
Експертне опитування у 2007 р. проведене науковцями Інституту регіональних досліджень НАН України серед представників інтелектуальної еліти та студентської молоді (138 експертів) Львівської, Івано-Франківської, Закарпатської областей. Експертне опитування у 2011 р. – серед представників інтелектуальної еліти та студентської молоді (240 експертів) Львівської, Івано-Франківської, Закарпатської, Чернівецької областей.
Сухарніков Ю. В. Реформа вищої освіти України: європейські пріоритети / Ю.В. Сухарніков [Електронний ресурс]. – Режим доступу: old.niss.gov.ua/book/Osvita/5.pdf.
Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2008/2009 навчального року. Статистичний бюлетень. Державний комітет статистики України. Київ, 2009. – 213 с.
Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2013/2014 навчального року. Статистичний бюлетень. Державний комітет статистики України. Київ, 2014. – 165 с.
Прядко І. Межа можливостей. В Україні наростає нова потужна міграційна хвиля / І.Прядко // Кореспондент. – 2013. ‒ №1. - с.16 - 19.
Семів Л. Регіональні особливості освітньої міграції в Україні / Л.Семів // Регіональна економіка. – 2010. - №1. - с. 131-140.
Making learning mobility anopportunity forall. Reportof High Level Expert Forumon Mobility. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/education/doc/2008/mobilityreport_en.pdf.