Electronic resources as a factor in the formation of client universities (for example, Donetsk National University)
Keywords:
customer orientation, electronic resources, image, institutions of higher educationAbstract
The article identified the main components of customer orientation in institutions of higher education, primarily a function of external electronic resources, that provide communication Donetsk National University with potential applicants and their parents, the public, researchers, teachers, graduate students and students from other universities, government, the media. Discussed considered effectivenessof the website and the electronic newspaper "Unіversitetskі Visti" Donetsk National University, thataims to create the image of the university, as well as performing a leading role in attracting potential consumers of educational services. Clarified the need for further changes in the structure of the university site and the news site of the newspaper "Unіversitetskі Visti" in order to create an attractive image of DonNU as a supplier of quality education, promising partner for collaborative research, intellectual, innovative and cultural center of the Donbass.References
Барблан А. Маркетинг как элемент нового мирового порядка в высшем образовании / Андрис Барблан // Alma Mater: Вестник высшей школы. – 2002. – N 11. – С. 27-35.
Карасев А.П. Маркетинговое исследование поведения потребителей на рынке образовательных услуг / А. П. Карасев // Маркетинг образования: проблемы и перспективы // тезисы докладов семинара (31 января 2002 года, г. Москва) – М.: Издательство МЭСИ, 2002. – С. 64-69.
Маркетинг. Менеджмент. Інновації: монографія / за ред. д. е. н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми.: ТОВ «ТД «Папірус», 2010. – 624 с.
Патракова А.В. Специфика маркетинга в высших учебных заведениях / А. В. Патракова // Экономика и эффективность организации производства. Сборник научных трудов по итогам Международной научно-технической конференции. Выпуск 9. – Брянск: БГИТА, 2008. – С. 91-93.
Сагинова О.В. Маркетинг высшего образования: основные понятия, новые тенденции и перспективы / О. В. Сагинова // Маркетинг образовательных услуг: Мат-лы семинара. – М.: МЭСИ, 2002.
Стратегия вуза: маркетинговый аспект / О. В. Сагинова // Экономика образования. – 2004. – № 2. – С. 26-40.
Шалыгина Н.П., Селюков М.В., Курач Е.В. О роли маркетинга в деятельности высшего учебного заведения / Н. П. Шалыгина, М. В. Селюков, Е. В. Курач // Современный проблемы науки и образования: – 2012. – № 6.
Шевченко Д.А. Маркетинговые коммуникации образовательных услуг (на примере РГГУ) / Д. А. Шевченко // Практический маркетинг. – 2001. – № 49.3. – С. 9-14.