The introduction of innovation technology to enhance the competitiveness of enterprises Pipe Industry.

Authors

  • V. Dergachova Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»
  • A. Sjagailo Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

Keywords:

innovation, innovative technology, competitiveness, the effect of innovation

Abstract

The article describes the problems of modern business in Ukraine , the main subject improving the competitiveness of enterprises pipe industry , which certainly applies innovative technologies . It was definitely needed to assess the competitiveness of stages and the key factors influencing its improvement. Shows the effect of the components of the innovation of the company in terms of its competitiveness. Identified and presented in the diagram is a direct link between the introduction of new technologies and increase the competitiveness of enterprises pipe industry. In the study of competitiveness used methods of deduction and analysis that led to profound conclusions of these problems.

Author Biographies

V. Dergachova, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

д.е.н., профессор

A. Sjagailo, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

магістр

References

Шевлюга О.Г., Олефіренко О.М. Дослідження впливу технологічних інновацій на ринок технологій і розвиток підприємства

Трифилова А.А. Управление инновационным развитием предприятия / Трифилова А.А. – М. : Финансы и статистика , 2003. – 176 с.

Економіка і організація інноваційної діяльності: [підруч.] / О. І. Волков, М. П. Денісенко, А. П. Гречан. – К.: ВД «Професіонал», 2004. – 960 с.

Ковалев Г. Д. Основы инновационного менеджмента / Г.Д. Ковалев; [под ред. проф. В. А. Швандера]. – М.: ЮНИТИ, 1999. – 285 с.

Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов / А. Смит. – М. : Ось-89, 1997. 255 с.

Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М. : Центр экономики и маркетинга, 1996. – 208 с.

Хейне П. Экономический образ мышления / П. Хейне; [пер. с англ.]. – [5-e изд.]. – М. : Новости, 1991. – 704 с.

Шумпетер Й. Капитализм, социализм и демократия / Й. Шумпетер; [пер. с англ. под. общ. ред. В. С. Автономова]. - М. : Экономика, 1995. – 540 с.

Юданов А. Конкуренция: теория и практика / А. Юданов. – М. : Гном и Д, 2001. – 142 с.

Issue

Section

Articles