The concept of managing the innovation potential of metallurgical enterprises.

Authors

  • A. Kulga Донецкий национальный университет

Keywords:

management concept innovation potential, innovation potential, management innovation

Abstract

The article introduces the concept of managing the innovation potential of metallurgical enterprises through research basic characteristics and principles of management of innovation potential. The analysis of innovation capacity on the basis of a systematic approach allows the system to be considered as a whole and its individual components. Separation of the overall process of managing the innovation potential of a number of components.

Author Biography

A. Kulga, Донецкий национальный университет

к.э.н., старший преподаватель кафедры «Маркетинг»

References

Афонин И.М. Инновационный менеджмент/ Афонин И.М. – М.: Гардарики, 2005. – 456с.

Бовин А.А. Управление инновациями в организации / Бовин А.А., Чередникова Л.Е., Якимович В.А. — М.: Омега-Л, 2008. – 542с.

Брігхем Є. Ф. Основи фінансового менеджменту / Брігхем Є. Ф. — К.: Молодь, 1997. – 1000 с.

Гайдук А.А. Концептуальні основи управління інноваційним потенціалом підприємства / А.А.Гайдук // Вісн. Акад. праці і соц. Відносин Фед. профсп. України. – 2007. – №2. – с. 41-45.

Ермасов С.В. Инновационный менеджмент / Ермасов С.В., Ермасова Н.Б. – М.: Высшее образование, 2008. – 148с.

Иванов И. А. Инновационный менеджмент: Учебник для вузов / И.А. Иванов - М.: БАРО-ПРЕСС, 2001. – 346 с.

Капінос Г.І. Інноваційний потенціал підприємства: сутність, складові та принципи формування / Г.І. Капінос, О.М. Радюк // Наука й економіка: Наук.-теор. журнал Хмельниц. екон. ун-ту. – 2007. – №2. – с. 130-136.

Крылов Э.И. Анализ эффективности инвестиционной и инновационной деятельности предприятия: Учебное пособие / Э.И. Крылов – М.: Финансы и статистика, 2003. – 286 с.

Кульга О.О. Концептуальна схема аналізу інноваційного потенціалу підприємства / О.О. Кульга // Вісник Донецького національного університету. Серія В. Економіка і право, 2010.– №2. – Т.2.– С.109-113.

Кульга О.О. Маркетинг в галузі освіти/ О.О. Кульга // Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання зб. наук. праць Десятої міжнародної наукової конференції студентів та молодих учених. – Донецьк: ДонНУ, 2009. – Т. 3. – С. 187-189.

Кунц Г.О. Управление: системный и ситуационный анализ управленческих функций / Кунц Г.О., Доннел С. – М.: Прогресс, 1982. – Т. 2. – 1982. 54 -63 с.

Мироненко Ю.Д. Подсистемы стратегического и оперативного управления / Ю.Д. Мироненко, А.К. Тереханов // Электронный ресурс. – Режим доступа: http://www.cfin.ru/itm/bpr/subsys_auto.shtml

Циба Т.Є. Особливості і механізм стратегічного планування / Циба Т.Є. // Актуальні проблеми економіки. – 2006. – №2. – С.151-172.

Чухрай Н.І. Інноваційна діяльність в Україні в контексті сучасних тенденцій розвитку світової економіки/ Чухрай Н.І. // Маркетинг в Україні. – 2000. – № 4 (спецвипуск). – С. 122-123

Эдвинсон Л. Интеллектуальный капитал. Определение истинной стоимости компании / Эдвинсон Л., Мзлоун А. – М: Асаdemіа, 1999. – С.434.

Эшби У.Р. Введение в кибернетику / Эшби У.Р. М.: Изд-во иностр. лит., 1959. – 432 с.

Issue

Section

Articles