Тенденції ісламізації міжнародного банківського капіталу

Автор(и)

  • M. Gasanov Інститут світової економіки і міжнародних відносин НАН України

Ключові слова:

ісламські банки, Рада співробітництва країн Персидської затоки, подвійні системи, безвідсоткові кредити, ріба, такафул, Центр Управління Ліквідністю, Міжнародний Ісламський Фінансовий Ринок

Анотація

В статті розглядаються тенденції і проблеми інтернаціоналізації ісламського банківського капіталу. Виявлено проблеми, що обмежують запровадження схем ісламського банкінгу в мусульманських і не мусульманських країн. Визначено перспективи подальшої ісламізації міжнародного банківського капіталу.

Біографія автора

M. Gasanov, Інститут світової економіки і міжнародних відносин НАН України

здобувач відділу валютно-фінансових відносин

Посилання

Zaher T. S. and Hassan M. K. 2001. A comparative literature survey of Islamic finance and banking. Financial Markets, Institutions and Instruments. Blackwell Publishers. Vol.10(4): 185¬187

Aggrawal R. and Yousef T. 2000. Islamic banks and Investment Financing. Journal of Money, Credit and Banking. Vol. 32(1): 93¬120

Ebrahim S. and Joo T. K. 2001. Islamic banking in Brunei Darussalam. International Journal of Social Economics. Vol. 28(4): 314¬337

Siddiqi M. Problems and prospects of Islamic banking and finance. Lecture delivered at the Center for Near Eastern Studies at the University of California on Nov. 13, 2001. http://siddiqi.com/mns

Samy Nathan Garas // Internationalization of Islamic Financial Institutions: Challenges and Paths to Solution http://www.oic-oic.org

Moore P. Islamic finance: A Partnership for growth. London: Euromoney Books 1997.. http://www.oic-oic.org

Chapra M. The Global Financial Crisis: Can Islamic Finance help? [Electronic resource] / M. Chapra - Mode of access: http://www.isdbforum.org/presentationPapers/5-M_Umer_Chapra.pdf.

Ріба означає будь-який неправедний прибуток в торгових справах і, маючи великий спектр значень, не обмежується простим банківським вкладом з розрахунку на дивіденди. У ісламі, для того, щоб вважатися доброчесним, до грошей треба відноситися як до засобу, а не як до товару, інакше власники великих грошових сум можуть отримати неправедну перевагу над промисловцями і торговцями.

Офіційний веб-сайт Міжнародного валютного фонду: http://www.imf.org./

Halliday F. Islam and the myth of confrontation. London: I. B. Tauris & Co. Ltd. 1996.

Grais W. Practical applications of Islamic banking: Towards a unified framework. Lecture delivered at the AAOIFI annual conference. Manama: Bahrain. 2004.

Ahmad S., Pradhan H. K. and Ahmad I. Islamic banking and financial systems: Future strategies facing the challenges towards market leadership. Paper presented to Union of Arab Banks in Beirut: Lebanon 2005

Elhiraika A. B. and Hamed A. H. 2003. Explaining growth in an oil¬dependent economy: The case of the United Arab Emirates. Paper presented to the Department of Economics, CBE, UAE University, Al¬Am, United Arab Emirates.

Mirza, A. Malik and Halabi, A. Karim. 2003. Islamic banking in Australia: Challenges and opportunities. Journal of Muslim Minority Affairs. Vol. 23(2): 347¬359

Al¬Omar F. and Abdel¬Haq M. K. Islamic banking: Theory, practice and challenges. London: Oxford University Press 1996.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті