The analysis of corporate social responsibility within implementation of strategic changes on industrial enterprises

Authors

  • V. Gonchar Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»

Keywords:

industrial enterprises, corporate social responsibility, strategic changes, iron and steel industry

Abstract

In article methodical approach to determination of the mechanism of forming of corporate social liability of accounting entities in the conditions of globalizations, integration processes and model of its implementation on the basis of accounting of results of indexes of social investments (information openness of social policy, quantitative index of social policy and qualitative index of social investments) is developed. They create conditions for fixed enhancement and optimization of actions which are developed in the social economic sphere for implementation of a complex of actions from the metallurgical entities in case of implementation of structural changes of production. The concept of social responsibility (CSR) which is based on integration the social, economic and ecological principles of a sustainable development in strategy and operating activiies of accounting entities of the metallurgy which results of implementation are reasons for the directions of increase of social responsibility and effective activities of the big metallurgical entities at a stage of creation of a sustainable development of business and society is created. Features of reasons for the directions of increase of social responsibility and effective activities of the big metallurgical entities were reflected in a stage of creation of a sustainable development of business and society. The mechanism of forming of corporate social liability of the entities of metallurgy in the conditions of strategic structural changes of production is determined.

Author Biography

V. Gonchar, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»

к.е.н., доцент

References

Бадокина Е.А. Формирование корпоративной социальной ответственности и рост рыночной капитализации компаний / Е.А.Бадокина, Н.В.Кучерина // Вестник Научно-исследовательского центра корпоративного права, управления и венчурного инвестирования Сыктывкарского государственного университета. - 2007. - № 13. - С. 22.

Бонини Ш., Л. Мендонца, Дж. Оппенхайм. Когда социальные проблемы становятся стратегическими, Вестник Mckinsey, номер 15 (2006) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.mckinsey.com/russianquarterly/topics/index.aspx?tid=24&nord=7&ns=0

Ведущее объединение корпораций США Business for Social Responsibility [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.nccg.ru/en/site.xp/051051050052124049053053053.html

Курбатова М.В. Социальная ответственность российского бизнеса / М.В.Курбатова, С.Н. Левин // ЭКО. – 2005 . – №10. – С.13.

Савицкая Г.В. Экономический анализ: учеб. / Г.В. Савицкая. – 12-е изд., испр. и доп. – М.: Новое знание, 2010. – С. 651.

Савицкая Л. Корпоративная социальная ответственность. Жертвы или выгоды? / Л. Савицкая // Новый менеджмент. - 2008. - №8. - С. 20.

Issue

Section

Articles