Проблеми підвищення корпоративної соціальної відповідальності промислових підприємств

Автор(и)

  • O. Anisimovа державний вищий науковий заклад «Приазовський державний технічний університет»
  • S. Makarevich державний вищий науковий заклад «Приазовський державний технічний університет»

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, бізнес-структура, суспільство, сталий розвиток, соціальна звітність, корпоративна культура

Анотація

У статті розкрито сутність економічної категорії «корпоративна соціальна відповідальність» як добровільного внеску компанії у сталий розвиток суспільства. Досліджено основні напрями дії концепції корпоративної соціальної відповідальності та її взаємодія із суспільством. Проаналізовано сучасний стан корпоративної соціальної відповідальності на вітчизняних промислових підприємствах в умовах мінливого економічного середовища. Окреслено основні проблеми впровадження соціальної відповідальності українських компаній в умовах відсутності стимулів з боку держави. Обґрунтовано необхідність комплексного підходу до процесу дотримання корпоративної соціальної відповідальності в Україні згідно міжнародних стандартів. Внесено пропозиції щодо вирішення окреслених питань щодо розвитку КСВ в Україні. Складено за власним баченням схему інформаційного взаємозв’язку у менеджменті КСВ з метою розвитку комунікаційних процесів у бізнес-середовищі. Особливу увагу приділено питанню звітності зі стійкого розвитку згідно проекту GRI, по категоріям: економіка, екологічна та соціальна політика. Розглянуто останню версію інструкції GRI та досліджено рівень її використання підприємствами України. Обґрунтовано необхідність державної підтримки КСВ та звітування у даній сфері

Біографії авторів

O. Anisimovа, державний вищий науковий заклад «Приазовський державний технічний університет»

д.е.н., професор, завідувач кафедри економічної теорії

S. Makarevich, державний вищий науковий заклад «Приазовський державний технічний університет»

аспірантка кафедри економічної теорії

Посилання

Великий Ю.В. Инновационный процесс как фактор социально-экономического развития / Ю. В. Великий // Економіка, фінанси, право. – 2011. - № 4. – С. 10-13.

Корпоративная социальная ответственность. Новая философия бизнеса. Учебное пособие. Внешэкономбанк. – М: «АСИ-Консалтинг», 2011. - 56 с.

Пушкар М.С. Креативний облік (створення інформації для менеджерів): Монографія / М. С. Пушкар. – Тернопіль: Карт-бланш, 2006. – 334 с.

Садеков А. Социальные аспекты развития корпоративного управления в Украине / А. Садеков, Т.Косова // Экономика Украины. – 2008. - № 11. – С. 88-93.

Скобарев В. GRI G4: Новый шаг в развитии нефинансовой отчетности / В.Скобарев, Т. Ляховенко // Устойчивый бизнес. - 2013. - № 4. - С. 44-46.

Сыченко Е. Корпоративная социальная ответственность / Е.Сыченко // Эксперт. – 2010. - № 17-18. – С. 36-39.

Щокін Г.В. Практична психологія менеджменту: Як робити кар’єру. Як будувати організацію: Науково-практичний посібник / Г.В. Щокін. - К.: Україна, 1994. – 399 с.

Global Reporting Initiative. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.globalreporting.org/languages/russian/Pages/Публикации- и-материалы.aspx

Центр "Розвиток КСВ. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://csr-ukraine.org

ISO 26000:2010. Guidance on social responsibility. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.iso.org/iso/catalogue_detail?csnumber=42546

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті