Перспективи розвитку управління людськими ресурсами в системі корпоративної культури в умовах розширення ЄС
Ключові слова:
управління людськими ресурсами, корпоративна культура, клієнтоорієнтована корпоративна культура, компетенціяАнотація
У статті обґрунтовано роль управління людськими ресурсами в системі корпоративної культури. Управління людськими ресурсами (УЛР) пропонується розглядати як створення в системі корпоративної культури максимально сприятливих умов для розвитку здібностей і застосування професійних навичок персоналу, його мотивації з метою реалізації організацією її місії і стратегії. Загострення проблем соціальної нестабільності як в країнах ЄС, так і Україну викликає необхідність нових, ефективних форм УЛР в системі корпоративної культури організацій. Запропоновано ціннісної підхід до співробітників організації в систематизації корпоративних культур. Підхід дозволяє враховувати базові, ціннісні потреби працівника і гармонізувати відносини всередині колективу. З іншого боку, для впровадження клієнтоорієнтованої корпоративної культури обґрунтовується необхідність розробки і реалізації моделі професійної компетенції персоналу.Посилання
Мезенцев Г.Н. О дрейфе корпоративных ценностей в условиях глобализации // Вестник российского философского общества. - №1, 2013. – С. 130-131.
Шейн Э. Организационная культура и лидерство / Пер. с англ. Под ред. В.А. Спивака. - СПб: Питер, 2002. - 336 с.
Hofstede Geert. Culture s Consequences: International Differences in Work Related Values, Sage, Beverly Hills, Calif, 1980. – 205 р.
Камерон К., Куинн Р. Диагностика и изменение корпоративной культуры / Пер. с англ. под ред. И.В.Андреевой. - СПб: Питер, 2001. – 301 с.
Соломанидина Т.О. Организационная культура компании: Учеб. Пособие. – М.: ИНФРА-М, 2007.- 624 с.
Полякова Ю.В., Сардак Е.В. Корпоративная культура в системе управления персоналом предприятия [Електронний ресурс] – Режим доступа: http://www.be5.biz/ekonomika1/r2011/00329.htm
Карташова Л.В. Управление человеческими ресурсами: учебник / Л.В.Карташова. – М.: ИНФРА-М, 2007. – 236 с.
Громова Е., Герасимова М. Психотипы потребителей и позиционирование бренда // Рекламные Идеи, 2005. - №4 – С.4-8
Синицька О.І. Формування корпоративної культури в соціально-економічних системах // Вісник Хмельницького національного університету. - 2010. - №6. – С.35-41.
Свергун О. Управление персоналом: Как это есть на самом деле / О.Свергун, Ю.Пасс, Д.Дьякова, А.Новикова. – СПб.:Питер, 2005. – 320с.
Савченко В.А. Про співвідношення понять «компетентність», «компетенція» та «професійна придатність // Формування ринкової економіки:зб.наук.праць. – Спец.вип.у 3 т. – Т.2. – К. КНЕУ, 2010. – С.314-321.
Балашова Ю.В. Роль корпоративної культури сучасного фахівця: компетентістний підхід [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua.